Måndag 3.10

Jag skrev någon gång i juni en lista på saker jag skulle försöka göra under sommaren, tänkte checka upp med mig själv hur bra jag lyckades.

* Tillbringa många dagar & nätter på villan.
Tjaa, några nätter hann vi med i alla fall. Bättre än inget, men skulle nog gärna ha spenderat flera dygn vid villorna. 


*Tälta. 
Det misslyckades. Har inte ägnat en tanke på att slå upp ett tält. Kanske det får vara nästa sommars måste.

*Cykla runt sjön här i byn. 
Ehee.. Jag har kört väldigt många varv runt den med bilen, det kan väl räknas? Inte? Okej, jag ska göra det ännu i höst.

*Plocka blommor. 
Japps! Det har jag gjort, plockade till och med en bukett åt mamma också.


*Simma.
Bättre än i fjol ja, men inte blev det ändå så många dopp i år heller. Har inte varit till en strand en endaste gång! Så de få gånger jag har tvingat mig ner i vattnet, så har en varm bastu väntat på mig.


* Åka iväg och äta på olika restauranger som endast har öppet på sommaren. Och så såklart måste jag till Terjärv Grill och köpa en brunvit. ( = glass)
Till Grilln har jag varit och ätit glass några gånger, men tyvärr blev nog inga andra ställen besökta. Eller jo, Skorpan i Jakobstad! Det får räknas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar