Fredag 14.10

Det känns inte som fredag idag. Jag har ju varit sjuk hela veckan, och därmed ledig. Så sovmorgon och lata dagar känns som vardag för mig nu som bäst. 
Det är just dessa gånger jag är smått irriterad på mig själv. På något sätt så är tanken på att tvätta fönster, motionera, städa och göra allt annat lite mera fysiskt krävande inte alls jobbig när man är sjuk. Varför? Jag slår vad om att den dagen jag äntligen är frisk frisk så blir inga av dessa gjorda med glädje. 

Nåja. Ikväll ska jag kurera mig en sista gång för denna förkylning. Finrexin, choklad, yllesockor, en varm filt, en bra film och kissen, möjligen Kim om han hittar hem någon gång under detta dygn. Imorgon tänker jag vara frisk.


Drömmer mig bort till Shanghai. För ett år sedan var läsande,tränande och nervositet allt som fanns i mitt huvud.

3 kommentarer: