Tisdag 26.4

Idag har jag slösat pengar. Blev lite smyg kär i en ny systemkamera, en mycket mindre och smidare än den stora Canon jag har, när vi vad vid Kärkkäinen i söndags. Började googla runt på inte allt för dyra kameror och idag körde jag i väg till Kokkola, men min illrosa/röda väska på axeln & ett hål på strumpan.


Började mitt kamera handlande med att säga; visa mig ingen du inte har i skåpet, jag åker inte hem utan kameran i handen. Sagt som gjort, hem kom jag med en Olympus e-pl 5. Lagom liten, lagom dyr och lagom perfekt med ett gammaldags utseende. Jag är helt klart nöjd. Bara att lära sig alla funktioner nu då, lite roligt att kameraskärmen går att vinkla och att den är touch.



Köpte också ett minneskort & en liten kameraväska. Nu är jag redo för Rhodos fina vyer.
Åkte sedan vidare på min shoppingresa till Röda korsets loppis. Storhandlade ett litet rivjärn och en apelsinpress för hela 2 €.

1 kommentar:

  1. Snälla inga vita strumpor! Man har liksom svarta va

    SvaraRadera