Måndag 25.4

Kom igår hem från Ruka, har haft en riktigt bra resa.

I torsdags hann jag sova en timme efter nattskiftet, och sen startade vi vår bilresa. Cirka 6 timmar senare var vi framme vid stugan. Stugan var stor, med 5 sovrum, belägen vid Vuosseli sjön och bara en kort bilresa till slalombacken.



På fredagen var vi allihopa och rände slalom. Jag började med att testa mina snowboard talanger, som tydligen inte fanns. Efter vad som kändes som en evighet var vi ner för backen, med sjuk rygg, en spräckt blodådra vid handleden och humöret i boten. Jag gav upp och byte om till slalomskidor i stället. Kim däremot var väldigt duktig på snowboarden.



Efter tre timmar i backen fortsatte vi med en simtur vid Kuusamon Tropiikki.

På lördag åkte vi snöskoter, åt god mat och bara latade oss. Med min rygg så blev det ingen höjdare till snöskoter körande. Skoterlederna var så guppiga och jag för klen :D

På söndag packade vi ihop våra saker och begav oss hemåt med ett stopp vid Kärkkäinen för mat och lite shopping.

Ni kan ju föreställa er massa fina bilder, dessa var tyvärr de ända jag hade, ja plus några bilder av renarna vi mötte på vägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar