Måndag 2.5

JAG har semester! Min första semester. Ett tips till er alla som ännu går i skolan; ha sommarlov! Inte i 2 ½ månad, men ta en vecka ledig före du börjar sommarjobba eller fortsätter studera.

Sedan jag fick börja sommarjobba ha jag inte haft så väldans mycket ledigt. Skola, jobb på helgar och alla lov. Frivilligt och roligt, men i efterhand skulle jag inte ångra om jag hade tagit ledigt en vecka eller två efter examen. Nu i typ ett år har jag jobbat  85% inom vården med undantag för Kina resan. Jag brinner bokstavligen för mitt jobb men två lediga veckor sitter verkligen inte fel.

Kommer att åka iväg till Helsingfors på onsdag och sova en natt där före planet lyfter iväg mot Rhodos. På Rhodos är vi en vecka, jag & Kim. Har inga planer, bara äta, sola och njuta. Ladda batterierna som man brukar säga.

De lediga dagar jag befinner mig här hemma tänker jag inte städa, baka eller stressa runt för att hinna med allt. Det kan jag göra när "verkligheten" är tillbaka. Däremot kommer jag att ha sovmorgon, njuta av vädret och göra precis det jag vill.

-En av mina favoritbilder från Ayia Napa-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar