Torsdag 8.1

Hej halloo. Idag har jag varit en vända, eller hela halva dagen rättare sagt, vid skolan och övat till Taitaja tävlingen. Sen blev det en kaffekopp med Emilia vid Neste och efter det en tee-kopp med Catsko hemma hos hennes. Mysigt.

FAVORITOLOGY
Årstid?
Slutet av sommaren - hösten. När kvällarna är mörka och varma.
 
 
Högtid?
Jul antagligen eller möjligtvis midsommaren. Beror åpå.
Veckodag?
Förut var min favoritdag onsdagar. Förstår inte varför. Nu just tycker jag att alla dagar känns likadana, men söndagar är ju oftast sköna.
Månad
Maj brukar vara en härlig månad, och så måste jag väl tycka om augusti eftersom det är min födelsemånad.
CURRENTOLOGY 
Saknar du någon just nu?
Inte direkt. Kim ligger på soffan bredvid mig och det är väl honom jag skulle sakna i så fall. Kanske min fantasi katt som inte ännu finns får vara svar på denna fråga. 
Ditt humör just nu? 
Helt ok. Lite trött efter en lång dag.
Vad lyssnar du på just nu?
Ett program om flygplanskrascher som Kim tittar på.
Vad tittar du på just nu?
Dataskärmen.
Oroar dig för?
Slutarbetet, anatomiprovet, indremed. tenten och en oskriven bokrecension. När ska jag ta tag i allt detta?!
RANDOMOLOGY
Vilken var den första plats du gick till idag?
Efter att ha ställt mig i ordning här hemma -> till Neste och tanka -> skolan.
Vilken är den senaste filmen du såg?
Sällskapsresan 1 och 2 
 
Ler du ofta?
Ja, det gör jag väl.
QUESTION-OLOGY
Svarar du alltid i telefon?
Oftast ja. Men är rätt slarvig att ringa tillbaka om jag har missade samtal
Om du får ett sms kl 4 på morgonen, vem är det högst troligen?
Säkerligen en vän eller två. 
Om du skulle ändra din ögonfärg, vad skulle du byta till?
Kanske skulle pröva på brunt, bara för att. 
Har du någonsin haft akvariefiskar?
Där hemhemma hade vi ett akvarie så länge jag gick i lågstadiet kanske. 
Vad önskar du dig till din födelsedag?
Oij, det är så länge till det. Vanliga saker eller pengar troligtvis. Kanske en slant till nya vinterdäck. 
Kan du göra armhävningar?
Har inte prövat på kanske 3 år. Men alla klarar väl en åtminstone? Ska pröva en vacker dag. 
Hur känner du dig inför framtiden, exalterad eller oroad?
Hm. Skulle vela hitta på något oväntat kul efter sommaren. Inte är jag i alla fall oroad. Vet att jag är inom en bransch med garanterade jobb och det betyder säkrat tak över huvudet. 
Har du någonsin varit med i en bilolycka?
Nej. Tack för det! 
Talar du med någon typ av accent?
Tärjädialekt måst vel räknas? 
Vilken sång fick dig att gråta senast?
Minns inte. Men grät senast över ett fint hus som blev gjort i extreme makeover home edition till en familj med sjuka barn.  
Planer för kvällen?
Inga. Kom just hem så ska bara lata mig och sen sova.
Nämn 3 saker du köpt den senaste veckan!
Blommor, mat och en hemförsäkring.
Har du någonsin fått rosor?
Fick en fin röd ros på vår tvåårsdag.
 
 
Vad hatar du just nu?
Att behöva gå ut 2 timmar på förhand för att sätta i motorvärmaren. Speciellt eftersom jag är väldigt dålig på att planera, så jobbigt att då behöva vänta föra man kan åka iväg.
Har du någonsin träffat någon som förändrat ditt liv?
Hm, måste väl vara snäll och svara att mina vänner Sofia & Emila har ändrat rätt mycket i mitt liv. Skulle knappast ha åkt iväg till Danmark utan Miili, och kvällarna i Jeppis skulle ha varit mycket längre utan er. Ja och Kim har väl förändrat på en hel del med.
Hur firade du senaste nyåret?
På en "hemmafest" eller vad man ska kalla det. Enligt mig var det ingen lyckad fest. 
Vilken sång representerar dig?
Ingen aning. Tycker om Elvis och Cash men vet inte om det riktigt representerar mig. På tal om det skulle Elvis fylla 80 år idag, grattis till dig min döde älskling. Låtarna från filmen Grease nynnar jag rätt ofta på, samt sången whiskey lullaby. Annars fik jag "smeknamnet" Bumpy Ride efter dansandet till den sången. 
Vad var det första du tänkte på när du vaknade? 
Hoppas Åsbackavägen är plogad..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar