Söndag 18.1

Denna helg har varit fylld med både glädje och sorg. Vi börjar med glädjen.  I fredags hade min grupp den praktiska delen av slutarbetet, alltså hälsodagen vid Ådalens högstadie. Så skönt at ha den undan, och dessutom gick det helt okej. Så nu är det bara teorin kvar..
Sen på kvällen hade vi självförsvars kurs, likaså på lördagsmorgon, så sov över vid syrrans. Efter att ha fått några flera blåmärken på lördag så körde jag hem för att ställa mig i ordning inför revypremiären, är nämligen och servera på föreställningarna. Det jag hann se av revyn såg riktigt bra ut, alla som var med på scenen för nog vara stolta :)

Idag mår man ju lite som man förtjänar, efter premiärhippo. Roligt hade jag i alla fall.

Nåja. nu över till det sorliga. På eftermiddagen i fredags fick vår älskade familjemedlem Lana lämna oss. Efter 13 år tillsammans orkade hon inte längre. Benen bar inte, hennes ådror var så torra och troligtvis hade hon cancer under magen. För att inte behöva ha henne och lida kom veterinären och hjälpte henne att somna in.

Här kommer nu en del bilder på denna älskade varelse, som jag aldrig kommer glömma.

 
Vi har myst tillsammans som bästa vänner.

 
Bråkat med varandra och gosat.

 
 
Vilat oss i skuggan på sommaren

 
Svalkat oss i vattnet och du var med när jag läste mina läxor.


 
Vi har busat i snön

 
Eller bara suttit och tittat på allt fint.


 
Vilat och tagit det lungt



 
Och tagit många bilder tillsammans. Fast du inte alltid var så ivrig på att sitta stilla framför kameran.

 
Vi har suttit på trappan och njutit

 
Funnits där för varandra
 
 
Haft snöbollskrig och hoppat i drivorna




 
Varit vid villan där du trivdes så bra, ute i det fria.
 
 
På min 18 årsdag var du såklart med.
 
 
Likaså på allt julfirande
 
 
Vår sista bild tillsammans. Suddig men fylld med kärlek.
 
Jag saknar dej Lana..

1 kommentar: