Torsdag 30.5

Jaha, så var maj månad nästan slut. Fick ledigt från skolan efter förra veckans fredag, när vi skrev mognadsprovet för vårt slutarbete. Examensarbetet presenterade jag föregående veckas tisdag, så då var det under stökat. Att inte behöva spendera alla lediga kvällar vid datorn, eller ha dåligt samvete för att man inte gör det, är därav över.

Sist jag skrev berättade jag om utekvällen vid Ollis. Det var väl okej.. Men jag är tydligen inte en människa som trivs på baren, och priserna?! Vem har råd att betala ca. 9 € per drink? Blir ju ruinerad med mindre.. Så ja. Blev inte så rivande som jag föreställde mig. Men en trevlig förfest hade vi iallafall. Körde hem till Terjärv på lördag, i tron om att ett nattskift väntade mig. Så var det tydligen inte.. Jag var en helg för tidig. I min frustation blev det en utekväll med kompisarna hemma i Terjärv, närmare bestämt Småbönders lokal. Lite beer pong, dans, skumpa och en trevlig kväll i sommarvärmen blev det sist och slutligen.

Kaffe med Tiia, picknick med Jenna, lunchbuffé med Alexandra och alldeles för många avsnitt av Outlander bestod förra veckan av, utöver skolan. På fredag var vi ut och äta med klassen till Bacchus före vi tog sommarlov, väldig god lunch hade de där. Rekommenderar varmt. Veckoslutet till ära var det dags för nattskift. Så länge varade det sommarlovet, i ett dygn cirka. Fortsatte med tre morgonskift på hemsjukvården + ett till nattskift. Men jag ska inte klaga, tycker det är riktigt roligt att hoppa in som vikarie på dessa ställen. Kommer garanterat att sakna det i sommar. 

Tydligen har jag slutat att ta vardagsbilder, har inget att bjuda på från dessa veckor. Konstigt. Ni får istället beskåda detta lilla mästerverk som finns i Brändö parken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar