Torsdag 16.5

Har haft två riktigt roliga lediga dager i Vasa. I tisdags hade jag skola, men valde att stanna kvar i Vasa fast jag inte har några lektioner förrän imorgon. I tisdags såg jag & Alexandra (vars soffa jag lånar) på Eurovision song contest första semifinal, har inte alls följt med bidragen men Alexandra var som en uppslagsbok - tjejen har saken under kontroll. Tror min favorit var Estland, iallafall utseendemässigt :) 

På onsdag träffade jag Sara & Pauliina, vi var bland annat och äta till en pizzeria jag aldrig besökt förut. Trevligt att bara prata skit och umgås. Torsdagen fortsatte lite i samma stil. Var en sväng till skolan eftersom olika företag gav ut info, kanske en möjlig arbetsgivare? Sofia & jag fortsatte den mycket betungande dagen med våfflor, tyckte vi var värda det. Delade en salt våffla med kyckling och sedan en dunder söt våffla med nutella och glass. Gott! Kan väl säga att vi firade att vi överlevt tredje året i skolan? Eller behöver man en orsak för att äta våfflor? Tror inte det. 


Var också en sväng till skolhälsovårdaren för att kolla upp min hörsel, som visade sig vara lite nedsatt på höger öra.. Men inget att oroa sig för tydligen. Kvällen fortsatte med en loppis runda tillsammans med Jenna. Fyndade några plagg, allt för sammanlagt 15,50 €. Så värt det. Men nu - shopping förbud!


 Varför blir bilderna så ljusa? 



Imorgon blir det skola och sedan utgång. Party like it´s 2010 på Ollis, ska bli riktigt roligt. Men nu - semifinal nr. 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar