Söndag 17.2

Här sitter jag nudå, har somnat på soffan och sovit bort några timmar. Så typiskt. Hade morgonskifte idag och sov väldigt dåligt på natten, därav min lilla power nap..

Förra söndagen körde jag iväg till Vasa, har sovit där till i onsdags. Började vår inriktning i skolan, nya kurser och hel hel del närvarolektioner. Tycker det är roligt med lite nytt för en gångs skull. Jag valde inriktningen "fördjupad klinisk vård", eftersom akut eller psyk inte direkt är min grej. Inkommande vecka består också till stor del utav skola så kör iväg till Vasa imorgon igen. Snälla Alexandra som lånar ut sin soffa till mig när jag behöver den.

I onsdags efter skolan gick jag tillsammans med Sofia, Sara & Pauliina på cafe. Blev denna gång maffiga våfflor på cafe Tintin. Gött! 


Hade kvällsskift både torsdag och fredag. Blev inget storslaget alla hjärtans dags firande, men jag och Kim hade en liten present åt varandra iallafall. Hade absolut inte förväntat mig något, så blev såklart väldigt glad.


Ingen rivande lördagskväll blev det för mig heller, Kim däremot var ute och träffade vänner, men jag höll mig hemma pga. dagens morgonskift. Var till mamma & pappas på dagen på en kaffekopp och tittade sedan på melodifestivalen före jag kröp i säng. Skönt så. 

Nästa vecka blir det tre dagar skola, förhoppningsvis en utekväll, EA skrivande, begravning, morgonskifte på lördag och sedan en heelt ledig söndag före mitt första sjukskötarvikariat börjar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar