Söndag 19.2

Helgen i Vasa har varit bra. Ja du läste rätt, jag trivs här. Visst saknar jag Kim, men det blir ju lite extra roligt att åka hem på torsdag när vi inte har sätt varandra på nästan 2 veckor. 

Idag har jag varit tillsammans med Sara till loppis. Vi besökte Combo loppisen som finns nära flygfältet. Vet inte vad vi fick för fel, men alla prylar som var gjorda av glas var extra intressanta idag. Jag kom hem med en liten sminkställning, 2 glass-skålar, en sprillans ny potatisskalare, nytt nagellackborttagningsmedel, en hemlig present åt Kim (eller kanske lite åt mig själv också) samt billigt chips. Combo har både en loppis sida men också en sida med nya saker, så ni kan ju luska ut från vilken sida jag handlade sakerna. Roligt hade vi iallafall :)

På tal om att trivas i Vasa så börjar jag faktiskt känna mej ganska hemma här. Hemhem är och kommer troligen alltid att vara i Terjärv, men eftersom jag trivs i vår lägenhet här i Vasa och har fått fina vänner att umgås med så klagar jag inte. För att ge ett exempel så satt jag i fredags på balkongen, insvept i en filt, njöt av solen och fåglarnas kvitter samt åt en glass. Det låter väl inte så dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar