Tisdag 22.11

Nu hänger det fina "vintergardiner" i alla fönster i vår lägenhet. Det är verkligen ett måste för mig för att julen ens ska få börja närma sig. Efter att ha sytt det sista gardinet färdigt ikväll, så konstaterade jag en sak för mig själv. Varför köper man tyg, när färdigt sydda gardiner kostar en halv struntsumma på jotex? Jag försöker tycka om att sy, men efter att ha sytt upp gardinet på båda sidorna ikväll så får jag nog bara acceptera att det inte är min starka sida. Med båda sidorna så menar jag att jag i övre kanten hade vikt åt ett håll och i nedre kanten åt det andra. Så jag fick sy om helt enkelt.

Men nu är det gjort. Vad är månne näst på min lista för att börja motta julen..? 
Pepparkakor kanske, eller varför inte lite storstädning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar