Måndag 7.12

År 2013 hade jag en "adventskalender" här på bloggen, eller en adventslista kanske det rättare sagt var. Jag svarade på en fråga för var dag, typ.
Jag funderade på att ha lista i år också, bara för att, men glömde på något sätt bort det och frågorna känns inte så passande mera. Nu när jag läste listan igen fastnade jag för några av frågorna, så tänkt at jag kan svara på dem igen en gång :)
 
En av frågorna var: Berätta om vem du var för ett år sedan.
 
År 2013 svarade jag såhär: För ett år sedan.. Hmm, kommer nog inte på något som skulle ha förändrats sen dess. Har kanske blivit en aning klokare, fått 2 jobb, blivit duktigare på saker inom sjukvården och lite säkrare på min framtidsplan. Men i stort sätt så är och var jag den samma vanliga Linnéa som jag alltid varit. Utseendemässigt hade jag lite mörkare hår. Eftersom året 2012 var det bästa i mitt liv, hittills, så levde jag på moln. Passligt nykär, hade fått nya vänner i Jakobstad och blivit mer självständig eftersom jag flyttade hemifrån. Saknar lite den tiden, när allt var nytt och spännande, men skulle aldrig vela byta liv nu just heller så antar att allt är okej.
 
Om jag nu tänker tillbaka på 2013 och 2012 så får jag väl bara konstatera att livet har förändrats. Det är väl så det ska vara. Som jag skrev så hände det mycket för 3 år sedan, jag var 15 år när jag började söka efter en lägenhet. Detta tror, eller vet jag att ha påverkat mig enormt. Inte all 15 åringar vill/kan/vågar flytta hemifrån, eller har möjligheten till det. Jag är evigt tacksam för att jag fick den möjligheten, det har gjort mig såå mycket självsäkrare och gett mig så många fina minnen och människor. Tänk vad jag hade gått miste om ifall att detta aldrig hänt.
Om jag tänker efter från ifjol tror jag återigen inte att jag har ändrats så mycket. Jag bor ju fortfarande under samma tak med samma man. Skolan har jag ju avklarat så den biten av livet har ju förändrats, från studerande till arbetare. Några resor och upplevelser rikare, skaffat katt och känner mig nöjd :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar