Torsdag 2.1

Önskar alla en god fortsättning på det nya året!




Juli 

*TOTO konsert i Jakobstad. En helt okej kväll
*Köustfestivalä.
*Raggade runt med transitn










*Årets högtid i Terjärv: Tärjä sommarrock! En riktig rolig kväll, bara det inte skulle ha regnat..
*Jeppisdaga.
*Njöt av sommaren, spenderade några dagar vid villan och jobbade.









~Augusti~
Augusti
*Hade en oväntad fest vid vår villa tillsammans med mycket folk, badtunna badande och arga grannar.
*Fyllde 17
*Sommarlovet tog slut och skolan började = flyttade tillbaka till Jeppis
*Skaffade tandsmycke
*Var till Kemora och tittade på Jokkis-stsöörona
*Var till Kokkola med transiten. Denna kväll var den bästa på hela sommaren :)
*På villaavslutningen var vi och tittade på Venetzia Drift


~September~

September
*På skolresa till Vanda där Heureka utställningen fans. En utställning där man fick titta på äkta människokroppar, olika organ och pröva olika experiment.
*Sorakunkku
*I september skrev jag min svenska och engelska CV som ledde till en plats till Danmark på utlandsspraktik,  i Mars!
*Hade "roligadagen" med tutorerna och de nya ettorna vid Pörkenäs.
*Påbörjade min 6 veckors praktik vid vårdcenter.



~Oktober~
~November~
Oktober

*Hela denna månad var ganska lugn. Var på praktik in i veckorna och jobbade på veckosluten.
Hade mitt första nattskift, väntade hem Kim till varje veckoslut och bodde hemma i Terjärv.
*Den enda "fest" jag var på var vid nabba.
*Denna månad handlade jag också väldigt många par skor (men int fleijra en Jenna) 
~December~



November
*Hade yrkesprov och det gick riktigt bra, fick bästa möjliga vitsord så kan inte vara något annat en nöjd.
*Var med taxi till Jakobstad eftersom det var dansgala, men jag hade hela kvällen folk hemma vid min lägenhet så var aldrig till själva dansgalan.
*På höstlovet hände inget speciellt, jobbade och åkte iväg till Tampere på hjälpmedelsmässa. Besökte också Ikea & Tuuri på hemvägen.
*Back to school..
*På lillajul hade vår skola öppethus så var där hela dagen. Kvällen var dålig så något bra slut på november var det inte..

December
*Bakade pepparkakor tillsammans med Tobbi, Erik & Jonas
*Var och hjälpte L&S att flytta till deras nya hem.
*Var ett veckoslut i Jeppis. Hade en rolig "tjejkväll", åt god mat vid stadshotellet och steg knappt upp ur sängen nästa dag.
*Dagen som jag hade väntat på i snart ett år kom, och Kim slapp civil. <3
*Julfest och jullov.
*Allt julfirande och sedan nyårsfirande.


Har nog sist och slutligen haft ett bra år, men hoppas att jag aldrig behöver leva om det.. Eftersom Kim är hemma nu, utrikespraktiken närmar sig och jag blir myndig detta år så har jag en känsla av att 2014 blir super! :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar