Tisdag 28.1

Min vän Misa har "utmanat" mig att svara på några frågor. Eftersom jag är väldigt dålig på att skriva korta svar och jag tror ingen vill läsa en hel uppsats, så svarar jag på en fråga i taget.. :)

Klicka er in på Misas blogg för att läsa hennes svar på frågor!

Misas frågor:

1.Om du fick åka vart du än ville och ta med dig 5 kompisar, vart skulle du åka och med vem?
2.Vilken är din favorit årstid? Varför?
Har du något bra minne, som du vill berätta, från denna årstid?
3.Om du fick gå på vilken som hellst artist konsert (levade eller död), vem skulle det vara?
Om du någon gång varit på någon konsert, vems konsert har det varit?
4.Den bästa filmen du sett?
5.Om du fick ta någon grej ur en annan kultur och sätta den in i den finska kulturen, vad skulle det vara?
t.ex. fransk hälsning (3 kyssar på kinden)
6.Favoritlåt?

Nr. 1

Jag skulle vela åka jorden runt! Jag vill se och uppleva det mästa. Om jag skulle få välja några vänner, packa väskorna och åka iväg så har jag ingen större skillnad vart jag åker.  De 5 vännerna jag skulle få ta med mig vill jag inte välja, bara personerna som kommer med har lust att åka iväg och ha det kul så är ja nöjd. 

Det finns flera olika sätt att resa. Man kan åka iväg för att verkligen utforska ett land, kanske jobba där till och med. Det vill jag göra en vacker dag. Isåfall skulle jag åka iväg till ett land som har det mindre bra, som arab länderna eller till Afrika, och jobba på fältsjukhus eller som volontär.

Det vanligaste är att man reser iväg för att ta semester från vardagen. Åka iväg för att ligga och lata sig i solstolen vid havet och bara njuta. Det vill jag också göra. Skulle vara roligt att åka iväg med ett gäng vänner till t.ex. Spanien, Italien eller något medelhavsland. En resa tillsammans med Kim skulle jag ju inte tacka nej till.

Det tredje och sista sättet jag vill utforska värden på är att försöka komma igenom Europa, vidare genom asien och ända ner till australien. Med bil, båt, flyg, tåg, cykel, ben eller riktigt hur som helst. Detta är en dröm. En dröm jag har haft i några år, som kommer att förbli en dröm har jag på känn. Men kul skulle det va.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar