Fredag 17.1

Är nu hemma från en rolig miniresa. Åkte som sagt ner till Helsingfors på tisdagsmorgon. Väl framme så checkade vi in på vårt fina hotell Vaakuna, som finns nära tågstationen. Gick på stan en stund och så landsbo som jag är så gick jag säkert 20 minuter i H&M före jag hittade provkopparna.. Borde ha en karta med mig nästa gång, eller en guide. Blev lagom förbannad på stället så orkade inte gå i några andra affärer utan gick till hotellet, dit skulle jag inte heller ha hittat om inte Martin skulle ha visat vart jag skulle gå.


Nåja, sen var vi till restaurang Zetor och äta. En väldigt mysig restaurang som är inrett som en gammal bondgård, rekommenderas! Maten var också väldigt god.


När vi kom tillbaka till hotellet så låg i badkaret en timme och bara njöt. Steg upp kl. 6 på onsdagsmorgon och äntligen fick jag äta hotellfrukost! Har väntat på det i över ett år.. Mums!

Vi tog taxi till stadin ammattiopisto där tävlingen var. Det var 21 par med och tävlade, de 4 bästa paren slapp vidare till finalen, och jag och Martin kom på delad 8:onde plats. Vi var fyra poäng från en finalplats.. Vituttar just naliiti.. Så nog får vi vara nöjda, typ.

Det var iallafall en rolig resa, och vi blev kanske lite klokare på köpet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar