Onsdag 3.4

Veckorna går fort. Har påbörjat min praktik inom hemvården. Väldigt annorlunda mot vad jag är van med men helt roligt nog :) Känns lite konstigt att bara kliva in i andras hus och gräva i deras skåp efter grötkastrullen och kaffet men när man lär känna klienterna bättre så går det bra.

Vad har annat hänt sen sist..? I torsdags var det som sagt tjejkväll vid Misas. Åt god mat, dansade Just dance och träffade många vänner som jag inte sett på hela året. Påsken firades med jobb från 7 till 13, sen till mormor och morfars en sväng och på kvällen kom Repe och Jenna till mitt. Klockan 10 åkte vi iväg med taxin till Nedervetil och firade påsken där, IGEN!.. Dansade och hade det helt roligt med hela halva Tejärvschacket på plats till en halv 4 tiden. Vaknade vid Kims och släpade oss upp ur sängen först en 3 tiden. Var en såndär göraingenting-dag med väldigt sjuka fötter så på kvällen blev det Köustkaffi och film :) På måndag åkte vi hem till mitt på mat och sen var det dags för Kim att åka tillbaka till militären.. Gah! Kom hem nununu!! Nå, bara 262 dagar kvar .. -.-

Efter praktiken idag så blev det pizza med pojkarna och imorgon skall jag till praktikplatsen först halv 4 så skall passa på att till byn eftersom jag har tid och det är så härligt väder + att det snart är sommar och min kunto är på -0. Måste försöka ta mig i kragen och börja mina dagliga jogging rundor men det är så tungt..

Statistik:

Påskägg under lovet: minst 10
Saker jag måste göra: Bokrecension, dammsuga.. + 100
Dagar till sommarlov: 59
Dagar till födelsedagen: 127
Grader där ute: -3! Fy
Promenader sen påsklovets början: Öh, 8 km + avståndet mellan sängen och kylskåpet
Aktivitet och motivation: Finns inte

Torsdag

Sharda & Julia
Lien & Adina
Jenna äter chips..
Ines
Onsdag

Markus, Kevin & Hannes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar