Lördag 28.12

Julen kom och julen gick. Tycker jag har firat jul hela veckan lång. Började på min nya arbetsplats i måndags, vilket var väldigt roligt men tungt. Hade morgonskift både måndag och tisdag, och var så trött efter båda skiften så har i princip sovit bort julaftons kvällen. Åt julmat med Kims familj på julafton, men kom hem rätt så tidigt och hade somnat på soffan före kl. 22. Det var vår julaftonskväll det. 

Tanken var att vi skulle fira jul tillsammans med min familj den 25e. Oturligt nog fick min brors familj magsjuka, så de kunde inte vara med på julmiddagen. Istället blev julfirandet framflyttat till fredag, igår. Så har med andra ord ätit julmat tre gånger. Inte mig emot. 


Juldags kvällen firade vi tillsammans med vänner. Spelade spel och bara umgicks. Har också hunnit träffa farmor och besökt morfar en sväng under dessa juldagar. Julfirandet blev på något sätt lite utdraget för vår del. Jag har också haft turen att få vara ledig nu flera dagar, nästan som lite obetald vintersemester. Tar verkligen tillfället i akt. Minns inte när detta senast skulle ha hänt. 

En annan sak som gjorde denna jul lite speciell är att vi inte hade några julklappar med Kims familj, och med min familj drog vi lott och köpte åt en person var. Pluss syskonbarn såklart. Skönt at inte behöva stressa över julklappar. 


Dessutom fick jag så fina examens presenter, så de kompenserade julklapparna fint. Förutom att kontot växte till sig, så fick jag denna finfina klocka av mamma & pappa, en härlig stor filt av mina syskon med familj och hemmagjorda ljusstakar av Kim <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar