Onsdag 28.8

Skolan har börjat, blandade känslor över det. Tycker om att studera, men blir så stressad på skolsystemet när ingenting verkar vara färdigt uttänkt. Jag har ingen lägenhet i Vasa, får sova vid min farbrors frus hemgård som står tom, vilket också gör att jag är stressad när jag inte vet exakt vilka dagar vi har skola. Lustar inte att köra till Vasa i onödan, om vi sedan inte har någon lektion. Men nåja, kanske det reder upp sig. Fort - förhoppningvis.

Har fyra olika kurser som jag läser nu som bäst; ledarskap, akut geriatrisk vård, fördjupad klinisk vård inom primärvården och akutvård och akut omhändertagande. De sista kurserna! Tänk det ni. Sedan är det enbart praktik kvar och så är jag färdig sjukskötare. Äntligen! Kan helt ärligt säga att dessa kurser inte är direkt lockande. Men viss orkar man med slutspurten på något sätt. Ett grupparbete, hemuppgifter x flera, en tent, ett HLR projekt, en jäkla Sim man övning och slutligen läkemedelstentamen. Sedan finito.

Sen senast har jag åter igen inte åstadkommit så mycket känns det som. Helgerna har varit relativt lugna, druckit några cider vid restaurang Marinas med vänner, pratat och bara umgåtts. På bygg fronten sker en hel del, till papper iallafall. Byggmästare är fixat, har haft kontakt med allt möjligt folk med alla möjliga frågor, fått ritningar på garaget, Kim har grävt ner vår slask brun och klurat ut sockel höjden.. Byggnadsinspektören ska komma och se på tomten, förhoppningvis imorgon. Så ja. Vi får bara vänta på alla beslut som ska tas. En dag förra veckan var vi och såg på ett hus i samma modell (Matilda, Terihus) vilket var väldigt nyttigt. Fick en helt annan uppfattning om planlösningen, så husritningarna är ännu inte färdiga. 



Förutom detta har jag arbetat mina sista skift på hemvården i Pedersöre. Dit rök den sommaren. Har trivts riktigt bra, så lite synd att sluta när allt äntligen började rulla på. Personalen, och klienterna, har varit så trevliga. Kanske blir det något inhopp ännu i höst/vinter. En promenad med Tiia, loppis runda med Marika & Alice, kaffe vid Lindas, lunch träff med Sofia & Miili i Jakobstad.. Ja, det var väl det? Har absolut inget att klaga på. Förutom att jag nu sitter ensam i Sundom, och mycket hellre skulle vilja ligga på soffan med Kim & Kissi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar