Lördag 10.8

Bloggen har ekat tom. Mitt intresse för att skriva har inte varit det största. 
Jag berättade om mommo i föregående inlägg.. Den 24.7 somnade hon in. Bästa mommo är nu uppe bland änglarna, och som vi saknar henne <3 Imorgon är det dags för begravning. Fortfarande overkligt att jag aldrig mera kommer att se henne, inga flera kaffebesök, fast en sak är säkert - jag kommer aldrig att glömma henne. Älskade, fina, kloka, kärleksfulla, bästa mommo.


Men som sagt, livet fortsätter. Jag hoppas att mommo ser vad vi håller på med, för jag & Kim har på riktigt börjat med våra hus planer. Kim och hans pappa har varit så duktiga. Under några veckors tid har de huggit ner träd, röjt buskar, grävt, dragit vatten, avlopp och el (som inte är kopplade men kablar och rör är på plats), så nu har vi en väg till vår tomt. Helt klar är den inte, men snart så! Vi har försökt märka ut var vi ska placera hus och garage, men det är så svårt att bestämma sig. Första ritningen från Terihus har vi också fått hem. Huset blir ca 180 m2 stort och så fint. Visst ska vi ändra på vissa saker ännu, men i stora drag vet vi hur vi vill ha det. Tror ja.

Före -> under...

.. efter! Typ. Lite mera av sjön ser man. 

Vår väg & våran underbara utsikt. Hoppas jag aldrig tröttar på den. 


Så, förutom att spendera en hel del tid vid tomten så har jag jobbat, enbart två veckor kvar av sommarjobbet förrän skolbänken kallar igen. Skönt att skola snart är avklarad. Längtar till att få titulera mig som sjukskötare och inte studerade.. Träffat kompisar, varit på en inflyttnings/examens fest där vi spelade kubb, krocket samt mölkkö halva natten och i förra helgen var det Grisfest i Nedervetil. Så gick jag och fyllde 23 år här i torsdags också. Fick så fina blommor, ett nytt våffeljärn och välbehövda pengar till födelsedagspresent. Tacksam för det. Och ännu väntar jag på en present av mina syskon, känner mig som 8 år igen.

Försökte oss på familjefotografi.. Med fotograf Kim..

En härligt varm sommarkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar