Onsdag 7.2

Jag började en dag fundera på mig själv. Jag kom på att jag visst har förändrats en del på de senaste åren. Något jag är riktigt glad över är att jag har blivit mer självsäker. Jag har alltid stått för mina åsikter och haft det rätt så lätt att säga vad jag tycker och tänker, men på senare tid har jag kommit mera till insikt vad det faktiskt är jag står för. Å andra sidan har jag kanske blivit lite fegare, men det är antagligen också för att jag har så mycket jag inte vill förlora. Att flytta hemifrån som nybliven 16 åring, börja jobba inom vården, åka iväg på praktik till Danmark och bara leva livet var mitt motto för några år sedan. Nu är också viljan att åka utomlands och jobba stor, men till lika skulle jag aldrig välja bort mitt liv hemma i Terjärv. Man blir ju så bekväm av sig.

En annan sak som har förändrats är mitt jäkla kontrollbehov. Jag får ibland bita mig i tungan för att inte blanda mig i saker som jag inte har något med att göra, och ändå gör jag det säkert lite väl ofta. Detta gäller dock enbart med vänner eller folk jag känner väl, och inte via sociala medier som tur. Listor, kalendern och anteckningar är mina bästa vänner och folk som inte bryr sig är det värsta jag vet. Att vara spontan är inte lika självklart mera. Såklart kan jag vara spontan med småsaker, men om det är något mera "planer-bart" som ska göras vill jag gärna ha läget under kontroll. Detta låter antagligen lite roligt eftersom jag har gett mig in på en resa till andra sidan jorden utan att veta något mera än just det, och jag ska säga er att visst tär det på mig! Jag har mina listor med saker som ska fixas, men eftersom jag vet så lite om resmålet så är listan rätt så kort: gulafebern vaccin, reseförsäkring och myggnät.

Jag är ändå glad att jag vågar göra det jag har drömt om länge. Att jag vågar göra det jag vill, dessutom tillsammans med två fina vänner. Jag är också så glad att jag har Kim vid min sida, och att han inte stoppar mig från mina drömmar. Tror dessutom att det bara gör mig nytta att ibland vara lite utanför min comfort zone.

- Linnéa 2010-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar