Onsdag 12.6

Ni som har följt min blogg, eller mitt liv för den delen, en längre tid vet antagligen om att jag har tävlat i Taitaja i Finland & International nursing skill contest i Shanghai på 2015-talet. När man får sådana möjligheter så kommer det alltid följder. Idag var en sådan följd. Vi, jag och min partner Martina, har idag blivit filmade och intervjuade för en video som görs i sammarbeta med Skills Finland och Yle om jag har förstått rätt. Videon handlar om närvårdar yrket och ska vara till nytta när niorna ska söka sig till någon skola efter högstadiet. 

Vilken dag säger jag bara. Intervjuer har aldrig varit min och Martinas starka sida om man säger så.. och när man dessutom blir filmad på samma gån OCH ska försöka prata standardsvenska. Ja ni hör ju själva.. Videon kommer iallafall ut mot hösten nån gång.

En erfarenhet rikare är vi iallafall, och visst hade vi roligt också. Undrar hur många minuter av filmandet som går åt till skrattande, och hur många öö eller öm det blev. Vi får räkna sen.





-Bilderna tagna av Tommy Björklund-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar