Tisdag 26.7

Min semester är slut. 3 veckor ledig från jobbet, och det känns faktiskt som att jag inte har hunnit med allt jag har velat. Mycket bröllops tillställande, vilket är jätte kul, men de helt lediga dagarna har varit få. Idag, som egentligen är en helt vanlig ledig dag och ingen semesterdag, är den första dagen jag har kunnat njuta fullständigt över att vara ledig. Inga skuldkänslor över att inte räcka till, inga måsten och helt underbart väder. Kim har varit ledig idag, vi sov länge, åt god mat, körde iväg till Grillen för att köpa lösglass, raggade iväg till Finnsjön och försökte hålla glassen i ok skick så vi kunde sitta där och njuta av den. Hoppade sedan i sjön, låg i gummibåten och bara njöt av värmen. Vilken drömdag :D 


Hela förra veckan var det fokus på Jenna och Jonas bröllop. Var till Jakobstad på tisdagen för att fixa fransförlängning och slinga håret. På torsdag "firade" jag & Kim våra 4 år tillsammans med att åka med vårt vrålåk Anglia samt åt mat & glass vid Grilln. Annars spenderades resterande dagar i veckan vid Emet folkpark var bröllopsfesten ägde rum.

I lördags hölls själva bröllopet, tänkte skriva mera om det i ett annat inlägg samt visa lite bilder. 

Igår var jag till Vasa för att städa lägenheten, och Sofia hade dit ett berg med saker, så nu känns det lite mera hemtrevligt och morgon är det back to work som gäller. Sista veckan som anställd. Lite blandade känslor, men sist och slutligen så känns det ganska skönt på något sätt, lite ledigt före skolan börjar. Eller inhoppare är jag ju såklart, så några ströskift blir det väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar