Fredag 24.6

I brist på annat har jag klottrat ner en sommarens måste-göra lista. Punkterna är enkla att uppfylla, och jag hoppas jag får gjort alla saker före sommaren är slut.

* Tillbringa många dagar & nätter på villan. Har både min familjs och Kims familjs villa att välja mellan. Älskar att leva villa livet, men det blir inte bara av. Hittills har vi sovit ynka 1 natt på villan.

 

* Tälta. När jag var i lågstadiet sov jag hela halva sommarlovet i tält. Nu på senare år kan nog nätterna i tält enkelt räknas på en hand.


* Cykla runt sjön här i byn. Sen jag ock Kim flyttade tillsammans, för snart 2 år sedan, så har jag inte en endaste gång varit cyklandes runt sjön. En ca. 8 km lång rutt, som bara aldrig blivit av. Önskan vore att Kim också skulle vara med på detta, men då krävs först ett cykel inköp.

* Plocka blommor.


* Simma. Har blivit så otroligt feg med att simma i det kalla sjö vattnet. I förra somras blev det inte många dopp. Ska försöka förbättra mig i år.


* Åka iväg och äta på olika restauranger som endast har öppet på sommaren. Också såklart måste jag till Terjärv Grill och köpa en brunvit.

-Bild från Terjärv Grills Facebook sida-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar