Torsdag 28.1

Idag har jag brutit min egen fördom angående vattengymnastik, det är inte bara för gamla tanter.
Ikväll har jag tillsammans med min mor varit till närmaste simhall. Åkte dit med syftet att delta i vattengymnastik. Varnade redan mamma med att jag sätter mig i bastun och väntar om detta blir till mommojumpa, men jag fick nog ta tillbaka dessa ord.
Det var rent ut sagt jobbigt! Att hålla på med olika rörelser hit och dit i vatten var mer krävande än jag trodde. Fick tjuvkika på de äldre damerna (med äldre menar jag över pensionsålder) som lyfte armar och benen så smidigt åt alla väderstreck och såg inte all ut att ha det jobbigt eller tappa balansen, medans jag ibland kände mig som en elefant i poolen med mitt plaskande och flåsande.
Kanske det blir flera pass för min del så jag åtminstone klarar mig mot 65+ arna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar