Onsdag 6.1

Det nya året har börjat. Inga nyårslöften har jag, inget tjat om "nytt åt, nya möjligheter" men visst kan man tänka till en extra gång. Är det något i mitt liv jag skall försöka göra annorlunda, inte bara i år utan för resten av livet. Något jag är missnöjd över som jag kan ändra på? Saker som irriterar mig som jag kan fixa? Är jag nöjd med detta? 

Eftersom jag är rätt så nöjd, vet jag inte om det är så mycket jag vill ändra på, men jag ska försöka vara lite mer egennyttig i år. Japp. Egoist ja visst! Nej, det är inte det jag vill.. Men jag är till person rätt så anpassbar, flexibel och rent ut sagt rätt vänlig :D Egoboost. Har märkt under årets lopp att jag ibland har gått emot min egen vilja. Anpassat mig utefter andra så jag själv hamnar i knipa. Gjort det andra tycker jag ska göra. Så i år ska jag försöka vara mera av den jag vill vara. Min personlighet vill jag inte ändra på, men mina mål, värderingar och min egen tid borde jag rätta till lite. 

Kanske ta och baka kanelbullar i stället för att ha dåligt samvete över att inte ha jobbat dubbelskift, gå ut på en promenad i stället för att städa inför kvällens kaffebesök, besöka mina mor/farföräldrar mera i stället för att stressa över mina skitiga fönster som grannarna ser. Ni förstår.

Våga göra saker som jag inte hade räknat med, planera framtiden och framför allt försöka njuta av nuet. Riktigt på riktigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar