Torsdag 6.2

Har haft en lugn dag idag. Kom hem från skolan, skulle titta på Top Model men till min förskräckelse så visades det bara OS hela eftermiddagen på TV3, gjorde då istället tortillas åt mig och började på med mina skolarbeten. Har skrivit om hur miljön är anpassad i Jakobstad för funktionshindrade människor och tagit ut det viktigaste från lagen om klientsamarbetet inom rehabiliteringen. Det var denna dag.

2.Vilken är din favorit årstid? 
Varför? Har du något bra minne, som du vill berätta, från denna årstid?

Jag tycker om alla årstider. På våren är det så härligt när man får glömma bort vinterkläderna, kunna springa ut barfota och allt blir grönt igen. Sommaren är ljuvlig med sina varma kvällar och härliga äventyr. Hösten är mysig med mörkret som smyger sig på och alla mys kvällar med levande ljus. Vintern är härlig med glögg, pepparkakor och julfirande. 

Men som näsan alla andra så är det nog sommaren som jag njuter av mest. Man kan hitta på nästan vad som helst, utan att behöva frysa röven av sig. Att vara ute och bara umgås, äta glass och vara vid villan är nog det bästa. I fjol började sommaren redan i maj, första simturen var redan den 19.5 , så vi hade en ganska lång sommar.
Jag har många bra minnen från sommaren. Delar med mig av några bilder, en bild säger mera en tusen ord, typ.

I år blir sommaren förhoppningsvis ännu bättre. För det första så flyttar jag hem till Terjärv igen, börjar sommarjobba och pengarna rullar in, höhö. Sen i augusti så fyller jag äntligen 18. Väntar såå på att få körkortet och slippa ringa runt och fråga skytts för att slippa någon vart. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar