Söndag 20.10

Jahapps. Den berömda höstlovs veckan är över. Eftersom hela landets föräldrar önskar ha ledigt just denna vecka, så finns det gott om arbete för oss studerande. Heh. Jag själv har spenderat veckan inom hemsjukvården. Riktigt roligt att få vikariera inom Kronoby/Terjärv området, eftersom att jag inte jobbat där på typ 4 månader.

I måndags ställde Tiia till med Enjo party. Har aldrig varit på ett sådant party tidigare, så trevligt var väl det, fast jag inte köpte något. Tiia hade iallafall bakat mycket gott, så jag fokuserade på kaffe bjudningen. På onsdag var jag och Kim till Terihus och undertecknade husritningarna, så nu borde vi få de slutliga ritningarna inkommande vecka. Jipii för det :)

Fem morgonskift, kaffe vi fammos med Linda & Pontus, packat X antal kg älgkött, besökt Kims farmor & farfar en sväng, jobbat ett dubbelskift och slutligen haft en rolig lördagskväll tillsammans med Jenna, Repe & Misa i Kokkola med escape room och mat vid Rosso summerar min vecka i sin helhet. 

-Obligatoriska matbilden-

Ny vecka på intåg, och en ny praktikperiod för min del på HVC i Jakobstad. Wish me luck.

Ja och obs obs, ett tips här på slutet. Handla från matsmart! Ganska roligt att klicka hem varorna, hämtta ett paket några dagar senare, glömt vad man handlade och bli överraskad. Också trevligt att spara lite pengar eftersom varorna på matsmart är nedsatta. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar