Fredag 20.4

På något sätt har denna vecka varit väldigt intensiv. På måndag hade jag kvällsskift på praktik och på tisdag morgon. Menade mig så stort till biblioteket efteråt för att läsa på tentamen, men allt bara sket sig. Trafiken dit och sedan hem var bedrövlig, tänkte inte hitta någon parkering, hade tydligen inte flyttat över mina filer så fick inte printa ut det jag behövde, jag var hungrig, omotiverad och trött, så jag struntade i det helt enkelt. Väl hemma bläddrade jag lite i mina papper, men inget att skryta om. Fick sedan övernattnings besök av Sofia, vilket såklart var roligt.

På onsdag sov jag så länge jag orkade och traskade igen en gång iväg till biblioteket, denna gång med mera lyckat resultat. Gick sen till Misas, drack kaffe och hade det trevligt. Hann hem och sova en sväng förrän nattskiftet började. Har vakat två nätter, däremellan sovit, ätit och läst. Igår när vädret visade sin bästa sida så satt jag på soffan hela dagen. 

Hann hem och sova i typ tre timmar idag, sen var det bara att stiga upp för att traska iväg till skolan för att skriva neurologi och hematologi tentamen. Tenten var svår, eller så var jag bara väldigt trött. För att höja på humöret gick jag tillsammans med några andra från klassen och äta pizza efteråt. Nu ska jag försöka hålla mig vaken några timmar till, förrän jag kraschar i säng. 

Kommer att spendera veckoslutet i Vasa, eftersom jag har mitt sista skift vid KUA på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar