Tisdag 21.3

Eftersom mitt liv består utav skola, och jag antar att ni inte är så intresserade av mina tenter och uppgifter så har jag inte så väldans mycket att skriva om. I helgen var jag på två kalas, träffade en hel bunt med vänner samt stod och sålde lite saker på loppis på söndagen. 

I brist på annat tänkte jag dela av mig två recept för er som har idétorka när det kommer till matlagningen. Jag har på senaste tid prövat på lite vegetariska alternativ, så därav dessa;

1. Spenatbiffar.

Kokad,mosad potatis, spenat, lite kryddor och fetaost. Rulla till bullar, platta till, stek och that´s about it. 

2.  Grönsaksbiffar.

Riven zucchini, morot, skorpsmulor, ägg och kryddor. Tada! I dessa går det också att tillsätta någon form av ost, så som fetaost eller halloumi ost. Om man inte vill ha dem vegetariska så tipsade en vän mig att tillsätta bacon i dem.

Två väldigt enkla recept, går snabbt att tillreda och man känner sig kanske en gnutta nyttig efter dessa måltider. Går enkelt att kombinera med vad man vill, sallad, kött eller något annat skoj. Tyvärr har jag inga bilder som duger som bildbevis eftersom biffarna int är sådär värdens finaste, men ni kan enkelt föreställa er en grön eller orange köttfärs biff utan kött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar