Torsdag 18.8

Igen en gång har bloggen hamnat i andra hand. Har haft lite fullt upp de senaste veckorna. Efter L&S bröllop, alltså för snart 2 veckor sedan, har dagarna fyllts av jobb, kalas, packande, möbel sökande och en Vasa resa. 

Vet inte om jag har skrivit det klart och tydligt här på bloggen, men nu på måndag börjar jag i skola. Ska studera till sjukskötare i Vasa och kommer att bo tillsammans med Sofia. Vi har skaffat en riktigt okej lägenhet nästintill mitt i centrum. 
Vet inte riktigt vad jag känner inför skolstarten. Trodde att ett mellanår var en bra grej, men nu känns nog skolvärden jobbig att kliva in i tillbaka. Fast å anda sidan så var inte detta år som ha gått ett mellanår för mig, eftersom att jag inte skulle söka in till någon skola. När jag blev färdig utexaminerad närvårdare var jag nöjd. Ingen tanke på vidare studier fanns egentligen. Sen kom Shanghai resan.. Jag fick lära mig så mycket mera, och blev intresserad av att fördjupa mig inom vården, kunna ännu mera och detta ledde till att jag ansökte om en studieplats.

tada! Här sitter jag nu och har ingen aning vad jag har gett mig in på.

Iphons suddiga bilder visar er en inblick i vår lägenhet. Kök, vardagsrum/Sofias rum & mitt rum.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar