Fredag 26.8

Hemkommen från första veckan i Vasa. Vist har det gått bra ja, men oj vad skönt att vara tillbaka på landet. Jag gick till och med ut på en promenad idag bara för att höra på tystnaden och njuta av lugnet. Harmoniskt eller vad.

Imorgon är det villaavslutning. Har inga planer men något ska väl hittas på att göra. Det är väl bara att acceptera att hösten är på kommande. Men vet ni, jag är helt okej med det.
I tisdags satt jag i min säng i Vasa, drack te ur min stora röda kopp och allt kändes bra. Hösten gör mig lugn på något vis. Konstigt men sant. Luften känns lättare att andas, det blir mörkt till natten och man för äntligen tända på massor av ljus för att plussa på mysfaktorn lite. Det enda negativa jag kommer på med hösten är bil körande. Tycker inte om att köra bil kl. 19 på kvällen och inte se mer än 5 meter framåt. Ja och älgarna! 

Vilken tur då att jag har mina ljus, te och en härligt varm filt att svepa in mig i. Ja, jag tycker om hösten.


Gammal bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar