Måndag 9.3

Grattis på kvinnodagen, sådär en dag i efterskott. Själv firade jag kvinnodagen med kakbuffé tillsammans med mamma och Linda, som kvinnobanken i Terjärv ordnade. Förutom att äta kakor hade de också lite program, b.la fick vi höra om Projekt Livs verksamhet. En trevlig kväll.

Annars har den gångna veckan nästan enbart bestått av jobb. Har haft 6 morgonskiften på 7 dagar. En kaffekopp vid svärföräldrarnas, en kväll vi missionsstugan, ett pass dansgympa, en sväng på loppis, kafé besök med Alexandra och en eftermiddag vid bygget är väl allt jag har hunnit med. Lördagen bjöd ju verkligen på strålande väder, gick över sjön till bygget och jag var långt ifrån den enda som var ute på isen.


Måste föresten visa er mina loppisfynd. Var till Megaloppis i Jeppis, synd att typ 2/3 av loppisens bord ekar tomma?! Men iallafall så hittade jag en fin liten silverbricka, en old school jeanskjol samt en sprits från 1992, som var oanvänd! Mamma har en liknande och jag vet att den är väldigt bra att spritsa maräng med, och nu hittade jag äntligen en egen. Ett fynd helt enkelt. 



Idag är jag ledig. Vädret är grått, regnigt och plus grader. Tur att jag med gott samvete får hålla mig inomhus. Ska ikväll med mamma och plocka ihop lite saker från mormors lägenhet, som vi tänkte försöka sälja på loppis. Fick dock en kick nu på eftermiddagen och började baka både pizza och semlor, så nu doftar det gott i lägenheten. Vill tipsa er om detta goda recept på semlor, direkt från husliga boken + min egna tvist:

1 dl mjölk + 1,5 dl vatten värms till fingervart. I med 1 påse torrjäst, lite socker och 2 dl vetemjöl. Låt jäsa en stund. Blanda sedan ner lite salt, 3 dl semlemjöl, lite ost och 2 msk pesto. Baka ut till 10-12 semlor och låt jäsa på plåten en stund. Grädda sedan typ 13 min i 225 grader. Färdigt. Enkelt och gott. Varsågod. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar