Söndag 22.3

Hejhopp!

Någon vecka har rusat förbi igen en gång. Herregud. Jag henger faktist inte med längre. Sen senast då.. Ingen har väl missat corona viruset som härjar, så det orkar jag inte yttra mina åsikter om. Eller jo, en sak måste jag säga; tvätta dina händer och ta det lugnt.. Om du läser detta, är du säker så pass klok att du kan följa THLs riktlinjer. Gör det och inget annat. Punkt. Corona påverkar ju vår vardag, b.la har jag inte vågat hälsa på min farmor, flera arbetskollegor sitter i karantän vilket leder till personalbrist vilket i sin tur leder till extra arbetsskiften för oss som kan vara i jobb, jag fick avboka mitt loppis bord, planerad 80-års middag blev inhiberad mm. 

Men en del roligt har jag ändå hunnit med. Förra helgen spenderades i Vuokatti med familjen för att fira storebror Victor som fyllde 30 år. Gjorde inte så mycket extra, åkte pulka med Theo, grillade korv, åt på restaurang, spelade biljard och dart, åt hotell frukost, var på promenad, spelade alias, bowlade och umgicks. Skönt med en mini semester. 


Vid bygget har det också hänt en del. Garaget har fått golv, innertaket och garagedörrar. Hade värsta värken jag har haft i mina armar och axlar efter att ha målat innertaket. Vi har fått offerter på bergsvärme, Kim håller på att gräva diken utefter vår väg och nästa vecka ska vi väl påbörja grundarbetet för huset. Om 7-8 veckor kommer stugan! 



Kaffe med Alexandra, Jassi och Emma, promenad med Marika och kaffe vid Kims föräldrars har också förgyllt vardagen. Har jobbat en hel del de senaste veckorna, men jag vill inte klaga. Trivs riktigt bra, men oj vad skönt det ska bli med sovmorgon imorgon, före kvällsskiftet kallar.

Hålls nu friska gott folk! På återseende. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar