Lördag 3.12

Wopwop! Desember är här. Har alla skaffat sig en adventskalender? Jag var lite sent ut i år, men igår fick en kalender följa med mig hem från Åbo.

Åbo ja. I torsdags tågade jag & Jenna ner till Åbo för att delta i glöggrundan. Ett evenemang som kort och gott går ut på att köpa drinkar -> samla stämpel -> få halarmärken. Jag tyckte att evenemanget var .. sisådär. Tror jag skulle ha haft en lika bra resa fast vi inte skulle ha deltagir i själva glöggrundan. 

Helahalva tågresan ner satt jag och sydde fast mina halrmärken för brinnkära livet. Väl framme i Åbo så traskade vi iväg till hotellet som vi bodde på, ställde oss klara och gick ut på stan för att hämta vårt stämpelpass. Han samla ihop två stämpel förrän vi blev hungriga, så vi gick och hämtade mat från Hesburger ( fick ett stämpel ) och tog en matpaus inne på hotellrummet. Mätta och belåtna fortsatte vi vår stämpel-jakt. 






Klockan 21 öppnades efterfest barerna, så vi köade en stund före vi trängde oss in med alla andra studerande. Där trivdes jag inte. Det var trångt, varmt, trångt en gång till samt trångt. Vår vistelse där varade inte så länge. Istället gick vi och äta kebabrulle och somnade sött i vår hotellsäng lite efter klockan 1. 



Sen kom ju det bästa : hotellfrukost. Resten av dagen spenderade vi i affärer, på cafe med Catsko och sedan tåget hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar