Tisdag 16.2

Varför har jag inte förstått att jag är galen i smoothies förrän nu. Alltså mm...
Jag har verkliga underskattat bär. Har den senaste veckan börjat varje dag med ett glas av denna dunderdryck.
 
Okej nu låter det som att jag har vaknat till liv först 2016. Visst har jag druckit smoothies förut, men aldrig riktigt börjat göra dem här hemma. Hatar att diska så varför börja dagen med att klotta ner halva köket och skapa diskhögen några timmar fortare än vanligt. Men nu har jag växt till mig en gnutta. Jag har nämligen mixat ihop smoothies för 3-4 dagar framåt i samma veva som annan mat har blivit gjort. Detta för att jag ändå måste diska efter att ha kokat ihop middagen, alltså känns inte den extra disken så betungande.
 
Jaja. Här är receptet jag har blivit expert på och tokig i.
 
Lagom mycket blåbär
Lika mycket hallon
Några matskedar havtornsbär
Lite ananas om det råkar finnas tillgängligt
En banan
Fettfri yoghurt
En tesked linfrön och en sked chiafrön
 
Tada! Enkelt eller va.
Champagneglasen blev använd bara för bildens skull. Haha.
Notera tulpanerna! De är ännu i liv och har bott hos oss i.. en vecka? Rekord!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar