Söndag 10.8

Denna helg har varit full med firande. I fredags var min 18-årsdag, grattis till mig. Bakade helahalva dagen och hade grillfest för släkten på kvällen. Firade till det med en cider vid Pelimanni senare på kvällen med några vänner.

~Linnéas mästerverk~

På lördagskväll åkte vi iväg med taxi till Kokkola och spenderade kvällen vid Seurahuone. Kan inte säga om kvällen var bra eller inte, eftersom jag inte har några andra barkvällar att jämföra med, men helt ok antar jag :)



Nu är jag då myndig och frågan "Hur känns det?" har jag fått svara på x-antal gånger redan. Ja, hur känns det? Ska ett mirakel ske över natten? Kommer min IQ att stiga? Blir livet bättre? Nej knappast. Visst är det roligt att äntligen bli 18 och få göra alla saker man varit "för liten" för förut, men egentligen känns det ingenstans. Eller möjligtvis i plånboken och på bankkontot.. Nåja, snart för jag förhoppningsvis körkort, då blir livet kanske lite bättre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar