.........

Jag har enda sedan jag var kanske 10 år älskat filmen Grease. Har sett den otaliga gånger och kan nästan lova att jag kan hela filmen utantill. Alla låttexter, repliker och till och med klädesplaggen har jag memorerade i mitt huvud. Att se John Travolta le och ännu bättre; höra hans röst. Det känns enda in i mitt hjärta. Olivia Newton-John är för den delen också väldigt fin och i mina ögon är hon den äkta Sandy.
Jag har inga stora förebilder eller favoritartister, men denna film är helt klart min favorit. Skulle göra vad som hest för att få leva i den filmvärlden.

Därför har jag köpt, eller rättare sagt fyndat, en Grease skiva med de orginal soundtracken. Jag har länge haft den i CD format men nu har jag gått och köpt en LP skiva. Smarta jag som inte ens har en LP spelare.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar