Pampas 2017

Har upplevt min första pampas vecka någonsin.Visst har jag haft en kul vecka, men helt ärligt är det nog lite överdrivet enligt mig. 

Startade festandet i onsdags vid Ollis där "Så ska det låta" ordnades. Lite kul att det fans en Terjärvbo i båda lagen. En helt ok kväll, var inte ute så sent med hann äta popcorn och dansa lite iallafall.



På torsdag kom Repe till Vasa, jihuu. Vad skulle pampas veckan ha varit utan henne?! Så jag hade en liten förfest före vi igen drog ut till Ollis, denna gång ett fullproppat Ollis dock. Bestämde oss för att pröva våra vingar och testa på baren Fontana, men var där i ca. 15 min så länge Repe var på wc. Sen var det back to Ollis som gällde. Hot dogen som vi köpte förgyllde kvällen.

Fredagen - Pampas nationaldag. Skit väder.. Var och tittade på Olympiaden på torget från början till slut. Sen hem och vila upp oss någon timme före köandet till Rewell Center. Helt onödigt att köa, men det visste vi ju inte då. Kvällen var sisådar. Linda Bengtzing & De vet du uppträdde men det var inte direkt min musiksmak såå att.. Höll mig mera till drinkarna, som man fick köa efter. Kvällen avrundade vi vid Hesburger.





På lördag var det först silliz, alltså morgonmål vid en lokal som gällde. Das dunderhonung spelade musik och vi åt helt enkelt. Tvingade mig att läsa lite finska före vi ställde oss iväg till en hemmafest. Resten av kvällen samt natten spenderades vid Leipätehdas, som i övrigt är min favoritbar. Hade så kul! Ett gäng härliga Terjärvbor (Nedervetil- & Krombibor) träffade jag också, sådant förgyller kvällen. Att humorgruppen KAJ uppträdde var inte häller fy skäms + att jag fångade en giffel som de slängde ut över publiken. Jej. Kom oss hem klockan 5, så söndagen var ganska tröttsam. 



Har altså haft en bra vecka, men skulle ha klarat mig utan en Pampas biljett och haft det roligt ändå :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar