Onsdag 18.12

Var idag för första gången på mer än ett halvår på bio. Var och tittade på The Hobbit, har inte ens sett den första filmen, men tänkte att det kan va kul att se den andra ändå. Och det var det.. Hatade slutet, så nu är jag fast. Måste se nästa del! Och såklart ska första delen ses så fort som möjligt.

18~Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör.

Att välja en plats blir för svårt. Jag skulle helst vela besöka varje land på denna planet, men det får nog förbli en dröm.. Hittills har jag varit till Sverige, Gran Canaria, Teneriffa & Turkiet. Mina 5 topp måsten är:

-Italien ( Venedig! )
-Schweiz
-Storbritannien
-Grekland
-Malta

Mitt drömmål är att en vacker dag flyga iväg till Australien. Om jag bara skulle våga, ha råd och mod så skulle jag åka nu! 
Att få jobba i ett annat land, med andra seder och annan kultur skulle vara roligt. Därför är t.ex. Iran ett land jag skulle vela besöka. Det är så synd att man strax tänker på krig och hemska saker när man hör talas om det landet.. Deras natur är så underbart fin. Om jag någon gång får chansen att åka iväg till Iran och arbeta på ett sjukhus eller något liknande, så sticker jag iväg. Skulle inte vela stanna kvar där för resten av mitt liv, men ett halvår-år skulle nog gå bra.

"No matter what the political struggles are in a country nature is still going to be as beautiful as ever, and Iran is no exception."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar